عروسي
مجله جشن عروسي

ويژگي هاي مدير تشريفات عروسي

خدمات مجالس به دليل پذيرايي از جمع وسيعي از مهمانان نياز به مديريت صحيح و نظارت دقيقي دارد تا تمامي برنامه ها طبق خواست ميزبان پيش رود. توانايي مدير تشريفات عروسي و مهارت او براي تهيه تمامي مايحتاج ميزبان و همچنين اجراي برنامه ها به نحو احسن نقش زيادي در برگزاري يك جشن عروسي خاطره انگيز دارد.

يك مدير تشريفات عروسي خوب بايد ويژگي هاي زير را داشته باشد:

۱- توانايي براي تقسيم كار

هر يك از كارهايي كه در خدمات مجالس و تشريفات عروسي انجام مي شود، با توجه به تخصص كاركنان است. در اين صورت مدير تشريفات عروسي ضمن تقسيم كارها، بايد بتواند افراد ماهر و متخصص در هر يك از زمينه ها را استخدام كند. براي مثال در قسمت فيلمبرداري، به كار گرفتن فردي كه به تمامي تكنيك هاي فيلمبرداري تسلط داشته باشد، ضرورت دارد.

۲- نظارت بر نظافت محيط برگزاري جشن عروسي

قبل از اينكه جشن ها برگزار شوند، مدير بايد از محوطه برگزاري جشن بازديد كند. اين كار بايد شخصا توسط خود وي انجام شود و از فرستادن نماينده يا شخص ديگر خودداري كند. زيرا مشاهده هر گونه كم و كاست و يا بي نظمي در محيط از ديد مدير پنهان نمي ماند. بنابراين مسئوليت پذير بودن مدير براي نظارت بر پاكيزگي و رعايت بهداشت محيط برگزاري جشن عروسي اهميت زيادي دارد.

۳- داشتن رفتار احترام آميز

يك مدير تشريفات عروسي بايد رفتار احترام آميزي با كاركنان و مراجعين و مشتريان داشته باشد. هر گونه بي احترامي به پرسنل حاضر در تشريفات عروسي موجب نارضايتي آنها و در نتيجه بي مسئوليتي نسبت به وظايفشان مي شود. در عين حال بي احترامي به مشتريان نيز آنها را رنجيده خاطر كرده و مطمئنا پس از برخوردهاي تحقيرآميز يا قرارداد منعقد نمي كنند و يا آن را فسخ مي كنند.

۴- فراهم كردن تمامي نيازهاي مهمانان

مدير خدمات مجالس بايد تمامي نيازهاي مهمانان طبق ليستي كه از سوي داماد مشخص شده است را تهيه كند. همچنين استفاده از پيشرفته ترين امكانات از قبيل سيستم هاي گرمايشي، سرمايشي، سيستم تهويه مطبوع، استفاده از ميز و صندلي هاي راحتي جهت پذيرايي و …. را در محوطه پذيرايي فراهم كند.

۵- پايبندي به تعهدات

قراردادي كه بين مشتريان و خدمات مجالس منعقد مي شود، دقيقا بايد به همان شكل اجرا شود. مديريت بايد به تمامي تعهدات خود پايبند باشد. اين تعهدات مي تواند شامل امكانات و تجهيزات، ساعات حضور مهمانان در سالن، نحوه پذيرايي، هزينه ها و … باشد. مديراني كه تعهدات قرارداد را زير پا مي گذارند، در مدت كوتاهي از تعداد مشتريان آنها كاسته مي شود.

۶- قابليت برگزاري مراسمات مختلف

خدمات مجالس بايد بتواند براي تمامي مجالس برنامه هاي مختلفي را در نظر بگيرد. از جمله برگزاري مراسم ديني، ملي و مذهبي به مناسبت‌هاي مختلف كه هر يك تشريفات خاصي را مي طلبند و در عين حال امكاناتي كه براي مهمانان فراهم مي شود، در هر يك از مجالس با هم متفاوت است.

۷-  پيگيري به موقع امور تشريفات عروسي

مديريت خدمات مجالس بايد بتواند هماهنگي و پيگيري طراحي، چاپ و نصب پلاكارد به مناسبت‌هاي مختلف را انجام دهد. همچنين هماهنگي در انجام امور پذيرايي ميهمانان داخلي و خارجي و تهيه و تدارك محل اقامت، اياب و ذهاب و … از ديگر وظايف يك مدير توانا مي باشد.

۸- داشتن قوه تعامل با مشتريان

مديربرگزاري مجالس عروسي بايد بتواند به راحتي با مشتريان خود تعامل و گفتگو كند. گوش دادن به صحبت ها و خواست هاي آنها، استفاده از انتقادات و پيشنهادات و همچنين بررسي شكايات آنها نسبت به برخي از خدمات صورت گرفته، از جمله مهمترين ويژگي هاي شخصيتي يك مدير موفق مي باشد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۹ آبان ۱۳۹۶ ] [ ۱۰:۵۰:۲۹ ] [ مخبر ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 10
دیروز : 2
افراد آنلاین : 1
همه : 202
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
آرشيو مطالب
امکانات وب